WedstrijdverslagMANCHESTER UNITED-ASTON VILLA FC 26/12/2023

Hoe peperdure spits die bijna bij Club Brugge zat Manchester United weer hoop geeft: “Ik ben de gelukkigste man ter wereld

Het is eindelijk gebeurd: Rasmus Højlund heeft zijn allereerste Premier League-goal gemaakt. De 20-jarige spits van meer dan 75 miljoen euro kreeg al heel wat kritiek, maar nu geeft hij Manchester United weer hoop op een betere tweede seizoenshelft. “Zijn goals voor Denemarken en in de Champions League bewijzen dat hij het in zich heeft.

Hojlund eindelijk trefzeker in Premier League na knappe remonte Man United tegen scorende Dendoncker

Aston Villa heeft een 3-2-nederlaag geleden bij Manchester United. Bij de rust stond het team van Leander Dendoncker nochtans twee doelpunten voor op Old Trafford. Het was Dendoncker die in de 26ste minuut de 0-2 gescoord had

In de eerste helft deed Manchester United weinig onder voor Aston Villa, maar de ploeg van coach Erik ten Hag stond bij twee standaardsituaties te slapen. Eerst zag John McGinn zijn indraaiende vrije trap vanaf rechts pardoes binnenvliegen en niet veel later tikte Leander Dendoncker de bal uit een corner binnen na terugleggen met het hoofd van de vrijstaande Clément Lenglet. Een opsteker voor de Rode Duivel die coach Unai Emery zo bedankte voor zijn basisplaats. Youri Tielemans is geblesseerd en zat niet in de wedstrijdkern.Manchester United kreeg na die dubbele achterstand kansen genoeg op de aansluitingstreffer, maar vooral Marcus Rashford verzuimde in de eerste helft nog de spanning in de wedstrijd terug te brengen. Na rust ging de thuisploeg wel op het elan door en kon Alejandro Garnacho dan toch scoren op aangeven van Rashford.Opnieuw Garnacho zorgde voor de gelijkmaker door via het lichaam van Diego Carlos raak te schieten. Uiteindelijk werd Rasmus Højlund de held van de avond. De Deen, die al die tijd droog stond in de Premier League, kreeg de bal na een corner voor zijn voeten en knalde met links raak.Manchester United klimt door de overwinning naar de zesde positie in de Premier League. Aston Villa blijft derde.

Veerkrachtig Manchester United buigt 0-2-achterstand tegen Aston Villa nog om in een zege

In de Premier League heeft Manchester United de kersttopper tegen Aston Villa gewonnen. En hoe! In het laatste halfuur zette de thuisploeg een schijnbaar uitzichtloze situatie nog helemaal recht met 3 goals.Manchester United snakte op Boxing Day naar punten, maar de komst van seizoensrevelatie Aston Villa was op papier geen kerstcadeau voor het team van de geplaagde coach Erik ten Hag.

En dat bleek het aanvankelijk ook in de praktijk niet te zijn, want met Leander Dendoncker in de basis waren de bezoekers in het eerste halfuur genadeloos voor een zwalpend United.Een vrije trap van McGinn dwarrelde in doel en enkele minuten later zette Dendoncker zijn voet tegen een corner. 0-2 halfweg de 1e helft, Old Trafford bereikte zijn kookpunt.Maar op het veld ging de thuisploeg na de dubbele achterstand zowaar beter voetballen. Aston Villa plooide terug, een door de VAR afgekeurd doelpunt wegens buitenspel was al een eerste flinke waarschuwing voor de bezoekers.Die bleken hun lesje niet geleerd te hebben. Op het uur maakte Garnacho de aansluitingstreffer op aangeven van Rashford. De thuisploeg rook bloed en even later was het opnieuw Garnacho die kon toeslaan.Het gemor op de tribunes had intussen plaatsgemaakt voor gejuich en met de steun van de fans ging United erop en erover in het slot. Højlund was alert na een corner en deed het stadion ontploffen met zijn eerste goal in de Premier League.