WedstrijdverslagMANCHESTER UNITED-EVERTON 09/03/2024

Manchester United heeft twee penalty’s nodig om voorbij Everton te geraken

Manchester United weet weer wat winnen is. De Red Devils konden na twee opeenvolgende nederlagen nog eens aanknopen met de zege in de Premier League. Op Old Trafford ging Everton met 2-0 voor de bijl.Na elf minuten ging de bal voor de eerste keer op de stip. Bruno Fernenades legde het leer perfect weg in de hoek en schoot Man United, dat tot dan eigenlijk onderlag, zo al vroeg op voorsprong.Dik twintig minuten na de openingstreffer kreeg de ploeg van Erik ten Hag opnieuw een penalty nadat de oprukkende Antony foutief werd afgestopt in zestien. Deze keer zette Marcus Rashford zich achter de bal. En ook de Engelsman faalde niet. 2-0.De zege van Manchester United kwam daarna niet meer in gevaar. Bij Everton, dat na Nieuwjaar nog niet kon winnen, speelde Rode Duivel Amadou Onana de hele partij. De Toffees staan zestiende in het klassement. Man United bevindt zich op de zesde plek.

Man Utd zet Tottenham (een beetje) onder druk na zege

Manchester United is al jaren op sportief vlak een subtopper geworden in de Premier League. Dat is tragisch. Tegen Everton moesten ze winnen om niet wéér in een crisis te belanden. Dat lukte ookMan Utd snel op rozen
Manchester United speelde zeker geen geweldige eerste helft, maar stond bij de rust wel 2-0 voor. Dat gebeurde via twee strafschoppen. Bruno Fernandes en Marcos Rashford wisten de elfmeters om te zetten. Tot opluchting van Erik ten Hag. Everton, met Amadou Onana in de basis, had ook kansen gekregen om te scoren, maar dat lukte hen niet.Manchester United kon dus rustig de kat uit de boom kijken in de tweede periode. Veel animo was er niet in die tweede helft, al waren de beste kansen wel voor de thuisploeg. Toch keken we naar een makke partij. Ook in de Premier League zijn er veel matige duels.

Jacht op vijfde plaats
Man Utd won dus en staat zesde op 3 punten van een vijfde plaats. Die strijd belooft nog spannend te worden, al zal Man Utd toch vooral een pak beter moeten gaan voetballen. Tottenham speelde bovendien twee matchen minder.