WedstrijdverslagMANCHESTER UNITED-TOTENHAM 14/01/2024 16.30 PM

Vier goals, maar geen winnaar in intens duel tussen Manchester United en Tottenham.

Manchester United en Tottenham hebben de punten verdeeld na een intens duel op Old Trafford. De bezoekers van Tottenham hadden veel meer balbezit en maakten 2x een achterstand ongedaan: 2-2. Beide teams schieten weinig op met het punt.

PREMIER LEAGUE. Enerverende topper tussen Tottenham en Manchester United eindigt onbeslist

Op de 21e speeldag in de Premier League hebben Tottenham en Manchester United zondagavond 2-2 gelijk gespeeld. De Engelse topper op Old Trafford was een aangenaam kijkstuk, maar leverde geen winnaar op.
De Mancunians startten sterk en zetten de Spurs van bij het begin onder druk. De ploeg van Ange Postecoglou was daarentegen nog niet goed wakker en verdedigde slap, waardoor Rasmus Höjlund na tien minuten het openingsdoelpunt binnen nagelde. Nadien herstelden de Spurs het evenwicht en gingen beide ploegen naarstig op zoek naar een nieuw doelpunt. De kopbal van Rodrigo Bentancur werd van de lijn gehaald, aan de overkant stuitte Marcus Rashford op een sterk keepende Guglielmo Vicario.De ploeg van Erik ten Hag had moeite met de hoekschoppen van de Spurs en dat brak Man U zuur op, toen Richarlison de corner van Pedro Porro met het hoofd in doel verwerkte. De bezoekers drukten door, maar dat ging ten koste van een goede defensie, die na de wederoptredens van Cristian Romero en Micky van de Ven opnieuw compleet was. Destiny Udogie kopte de voorzet van Marcus Rashford onbegrijpelijk tegen de eigen doelpaal, de Engelse international deed nadien voor hoe het wel moest en plaatste het leer na geharrewar in het zestienmetergebied in de rechterbenedenhoek. Ondanks de nieuwe voorsprong bleven hoekschoppen de thuisploeg voor rust dwarsbomen. Porro schilderde een nieuwe corner op het hoofd van Romero, die pech kende en vol de dwarsligger raakte.De Spurs kwamen scherp uit de kleedkamer en dat loonde meteen. Leipzig-huurling Timo Werner bewees bij zijn debuut zijn waarde door Bentancur vrij te spelen en de Uruguayaan werkte de bal feilloos naast André Onana in doel. Nadien bloedde de wedstrijd dood.

Man United en Tottenham vinden geen winnaar in leuke topper

Manchester United is er zondag niet in geslaagd in eigen huis van Tottenham Hotspur te winnen. De Mancunians kwamen twee keer op voorsprong door aanvallers die dit seizoen moeilijk tot scoren komen, maar genoeg was het niet: 2-2.Bij United stonden zowel Rasmus Højlund als Marcus Rashford in de basis. Lisandro Martínez begon op de bank. Bij Tottenham startte aanwinst Timo Werner. United begon voortvarend aan het duel op Old Trafford en wist na drie minuten al op voorsprong te komen: uitgerekend Højlund, die veel wordt bekritiseerd en nog altijd het vertrouwen van Ten Hag heeft, schoot hard raak. Lang kon United niet van de voorsprong genieten: een kwartier tekende Richarlison voor de gelijkmaker.Beide ploegen bleven in het restant van de eerste helft gevaarlijk: in minuut 37 kopte Destiny Udogie nog op de eigen paal na een actie van Rashford. Drie minuten had de Engelse aanvaller wél zijn goal te pakken: Rashford schoof de bal keurig door de benen van Micky van de Ven in de hoek van het doel. Het was voor de aanvaller zijn eerste goal op Old Trafford sinds zeven maanden tijd. De Spurs raakten nog de lat via Cristian Romero in de blessuretijd, maar United ging met de voorsprong aan de thee.n de tweede helft schoten de Spurs uit de startblokken. Werner wist direct Rodrigo Bentancur te bereiken, die voor de 2-2 zorgde. Martínez kwam een half uur voor tijd binnen de lijnen voor Johnny Evans. In minuut 95 miste Scott McTominay nog een dot van een kans. Beide ploegen schieten weinig op met het gelijkspel op Old Trafford. United ziet een gat van maar liefst acht punten op nummer vier Arsenal, tevens de plaats die Champions League-voetbal bewerkstelligt. De Spurs staan nu op punten gelijk met de aartsrivaal uit Londen, maar kennen een zwakker doelsaldo.