WedstrijdverslagMANCHESTER UNITED-TOTENHAM 29/09/2024

Van kwaad naar erger: fans Man United verlaten het stadion al tijdens de wedstrijd na de 0-3 van Tottenham

Manchester United heeft thuis met 0-3 verloren van Tottenham. Na een vroeg doelpunt van de bezoekers en een rode kaart voor Bruno Fernandes gaat het van kwaad naar erger bij United na het gelijkspel tegen Twente in de Europa League. In de tweede helft verlieten de fans het stadion zelfs na de 0-3.Na het gelijkspel tegen Twente in de Europa League wilden ze nochtans een reactie zien van hun ploeg. Maar na 3 minuten keek hun ploeg al tegen een achterstand aan. Marcus Rashford verloor de bal aan Micky van de Ven, die een geweldige rush uit zijn benen schudde. Hij schotelde Brennan Johnson de 0-1 voor.

Maar het werd nog erger voor United. Johnson schoot eerst nog op de paal en in minuut 42 kreeg kapitein Bruno Fernandes een rode kaart onder zijn neus geschoven.Op dat moment had United nochtans wel 2 grote kansen gehad. Zirkzee trapte op doelman Vicario, Garnacho knalde in de vlucht op de paal. Zo ging United rusten met een 0-1-achterstand, maar wel met een man minder.Meteen na de rust kregen de United-fans een nieuwe klap te verwerken. Dejan Kulusevski zette al na 2 minuten de 0-2 op het bord. De spelers van United probeerden dan wel om de bakens te verzetten, maar een schot op doel lukte zowel Casemiro als Garnacho niet.Dus kreeg Manchester United een nieuwe klap, die de hoop helemaal wegnam. Solanke legde na een hoekschop de 0-3-eindstand vast. Voor een groot deel van het thuispubliek was de wedstrijd dan al gedaan. In de gietende regen verlieten ze het stadion.

Ten Hag: "Morgen is een nieuwe dag"

Na de wedstrijd vertelde Erik ten Hag voor de microfoon van Sky Sports wat hij van de wedstrijd vond. "We kenden een slechte start, en Tottenham was dominant. We konden hun manier van druk zetten niet aan. We konden nog altijd terugkomen in de wedstrijd met 2 grote kansen, maar die rode kaart verandert de match."De 0-1 kan niet gebeuren. Het kan niet dat hij door de defensie loopt. Daar waren we ongedisciplineerd. We waren ook wel niet goed in balbezit, terwijl Tottenham ons hoog vast zette."Hoe we dit moeten omdraaien? Morgen is een nieuwe dag. We moeten leren. Er zijn bepaalde dingen die we beter moeten doen in balbezit als we onder druk staan. Dat is teleurstellend. Nu moeten we volledig focussen op Porto."