WedstrijdverslagMANCHESTER UNITYED-BURNLEY FC

Vincent Kompany en Burnley houden Manchester United in bedwang en pakken welverdiend punt in strijd om behoud in Premier League

Vincent Kompany en Burnley blijven in de race voor het behoud in de Premier League. De Clarets speelden een puike partij op bezoek bij Manchester United en zagen dat beloond met een punt. Burnley nadert zo tot op twee punten van een veilige plaats.Het zag er lang naar uit dat Vincent Kompany een broodnodig punt ging pakken op Old Trafford, maar na 79 minuten kwam Man United toch op voorsprong. Na een dure fout van Sander Berge (ex-Genk) kon Antony alleen richting doel. De Braziliaan snelde op doelman Muric af en maakte er met een lage schuiver 1-0 van.Een stevige opdoffer voor Burnley, dat tot dan zeker niet de mindere ploeg was. Maar in de slotfase kregen de Clarets plots een penalty nadat Man U-goalie Onana te laat kwam met zijn ingreep. Zeki Amdouni nam de elfmeter voor zijn rekening en faalde niet: 1-1.

In de blessuretijd kwam Burnley nog dicht bij de winnende treffer, maar Onana pareerde de knal van Wilson Odobert. Geen zege maar wel een verdiend punt voor de manschappen van Vincent Kompany, die Mike Tresor en Manuel Benson de hele wedstrijd op de bank hield. Ameen Al-Dakhil is nog steeds geblesseerd.Burnley is door het gelijkspel al drie wedstrijden op rij ongeslagen in de Premier League. Het blijft voorlaatste, maar nadert wel tot op twee punten van Nottingham Forest, dat op een veilige zeventiende plaats staat en zondag nog in actie komt tegen Manchester City.Man United blijft dan weer in het sukkelstraatje. Met twee zeges, vier gelijke spelen en drie nederlagen in negen wedstrijden is het bezig aan een belabberde periode. De Mancunians staan op een zesde plaats met 54 punten en voelen de hete adem van Newcastle in hun nek.

Burnley graait in het slot verdiend nog punt mee uit Manchester na schlemielige penaltyfout Onana

Een cadeautje dat gretig werd uitgepakt. Burnley leek af te stevenen op een nederlaag tegen Manchester United, maar Amdouni mocht vanaf de stip nog de gelijkmaker binnenleggen na een domme fout van Onana. De ploeg van Vincent Kompany doet zo weer een zaakje in de degradatiestrijd.Bij Burnley was de droom van het behoud na een duidelijke zege vorige week weer stevig gegroeid. Vandaag raapten de troepen van Vincent Kompany best ook iets op Old Trafford, al is dat als voorlaatste in de stand zeker geen sinecure.Toch nam Burnley het roer na een aardige start van Manchester United helemaal over. De bezoekers versierden de ene kans na de andere, maar sprongen daar veel te nonchalant mee om.Ook ex-JPL'er Lyle Foster wrong twee mogelijkheden de nek om. Onana keepte een sterke eerste helft en hield de brilscore op het bord.Na de rust was het die andere doelman die zich tot twee keer toe moest ontpoppen tot sterkhouder. Antony verscheen tweemaal in evenveel minuten voor de neus van Muric, maar die stond pal.Uiteindelijk zou diezelfde Antony de bal 10 minuten voor tijd wél voorbij Muric krijgen. De Braziliaan schoof de bal al vallend in de verste hoek na een kinderlijke weggever van Sander Berge. Opvallend: voor Antony was het zijn eerste Premier League-goal in iets meer dan een jaar.Wat jij kan, kan ik ook", moet Onana gedacht hebben. Ook hij gaf op schlemielige manier een doelpunt weg. De doelman maaide met zijn vuist naast de bal en vol op het hoofd van Amdouni. Die bedankte vanaf de stip.n de extra tijd ging het leer nog enkele keren snel op en af, maar scoren lukte niet meer. Burnley schuift met een draw op tot op 1 puntje van Luton, Nottingham Forest heeft op de eerste veilige plek 2 punten meer dan The Clarets.

Burnley haalt punt op Old Trafford, kunnen Kompany en co zich nog redden?

Man United speelde in eigen huis gelijk tegen het Burnley van Vincent Kompany. United kon de hele wedstrijd rekenen op een sterke André Onana, al was het net hij die in extremis de voorsprong uit handen gaf.In de eerste helft kwam Burnley meermaals dicht bij een openingsdoelpunt. Vaak was het André Onana die het goed deed, maar de Clarets morsten zelf ook met hun kansen. United had vooral veel moeite met de onvoorspelbaarheid en snelheid van Wilson Odobert. Die druk belonen met een doelpunt, kwam er evenwel niet van. Tekenend voor het seizoen van Kompany en co, was dat het openingsdoelpunt uiteindelijk aan de andere kant viel. Uitgerekend Antony scoorde voor het eerst dit seizoen. 1-0.United-doelman André Onana speelde een spectaculaire wedstrijd, maar gaf in de 87e minuut wel zelf twee punten weg. Na zijn overtreding in het doelgebied werd hij de verkeerde kant uitgestuurd. Amdouni zette de 1-1 op het scorebord