WedstrijdverslagNOTTINGHAM FOREST-MANCHESTER UNITED 30/12/2023 17.30 PM

Premier League | Sluit Manchester United van Erik ten Hag jaar winnend af tegen laagvlieger Nottingham Forest?

Manchester United klapt zijn jaarboek dicht met een zoveelste blamage
Bij Manchester United zullen ze niet rouwen dat 2023 eindelijk voorbij is. United heeft zijn uiterst wisselvallig jaar dan ook "in stijl" afgesloten met een nieuwe uitschuiver. Bij laagvlieger Nottingham Forest ging het met 2-1 de boot in.Zo voorspelbaar het veldrijden tegenwoordig is, zo groot is het enigma Manchester United.Begin deze week kreeg het nog veel lof voor de remonte tegen Aston Villa op Old Trafford, nota bene met goed voetbal.egen Nottingham Forest bleef daar weinig tot niets van over. Een bijzonder saaie en gesloten match ontplofte pas kort na het uur na de 1-0 van de thuisploeg.Plots had United wel haast en een gretige Garnacho strafte slordig uitvoetballen uit. Marcus Rashford was de klinische afwerker.Wie dacht dat United erop en erover zou gaan, kwam bedrogen uit. Na een succesvolle counter ging het thuispubliek uit zijn dak.De 2-2 viel niet meer dankzij een geweldige Matt Turner in de extra tijd en dus sluit United 2023 af met een 9e competitienederlaag.Ter vergelijking: vorig seizoen leed het 9 nederlagen. Na 20 speeldagen heeft United dat aantal dus al bereikt.

Erik ten Hag en Manchester United eindigen 2023 in mineur na dreun in Nottingham

Erik ten Hag en Manchester United hebben het roerige 2023 in mineur afgesloten. Na de sensationele 3-2 zege op Aston Villa van afgelopen dinsdag slaagde United er niet in om te winnen bij Nottingham Forest. De topclub slikte een 2-1 nederlaag.Daarmee kwam het jaar op pijnlijke wijze ten einde. Afgelopen seizoen gidste Ten Hag zijn ploeg in zijn debuutjaar nog naar de derde plaats en een ticket voor de Champions League, maar dit seizoen hebben de Red Devils het lastig. Naast een roemloze aftocht in Europa staat United slechts zevende in de Premier League. United verloor op bezoek bij Nottingham al voor de negende keer dit Premier League-seizoen.ManUnited, dat spits Rasmus Højlund miste wegens ziekte, kwam er op bezoek bij Nottingham Forest nauwelijks aan te pas. Na 64 minuten spelen beloonde Nicolás Domínguez het betere spel van zijn ploeg. De Argentijn stond helemaal vrij op randje zestien en schoot de bal beheerst in de linkeronderhoek.Na een fout van Forest-doelman Matt Turner schoot Marcus Rashford de bezoekers weer langszij, maar lang kon United daar niet van genieten. Met een heerlijke afstandsknal schoot Morgan Gibbs-White de degradatiekandidaat zo’n tien minuten voor tijd op een 2-1 voorsprong. Daarmee stond meteen de eindstand op het scorebord.Een slotoffensief mocht namelijk niet meer baten voor de bezoekers. Ten Hag en co hebben na 20 speelronden slechts 31 punten verzameld, waardoor de druk op de Nederlander alleen maar weer zal toenemen. De achterstand op de top 4, die rechtgeeft op een plek in de Champions League, bedraagt nu al elf punten. Nummer 4 Arsenal heeft bovendien nog een wedstrijd minder gespeeld.

Nieuw dieptepunt Man Utd: Nottingham Forest blijkt te sterk

Er komt maar geen lijn in de prestaties van Manchester United dit seizoen. Enkele dagen nadat ze na een fraaie comeback Aston Villa wisten te kloppen, zijn ze weer bij af. United sluit zijn kalenderjaar af met een bijzonder pijnlijke nederlaag op het veld van Nottingham Forest.Dinsdag was Rasmus Höjlund nog de matchwinnaar tegen Villa, maar de Deense spits ontbrak tegen Forest door ziekte. Daarom koos Ten Hag voor Rashford als diepe spits, met Garnacho en Antony op de flanken. Die formatie slaagde er echter niet in om kansen te creëren.

United krijgt gelijkmaker cadeau...
Na een saaie eerste helft stond het logischerwijs nog 0-0 en pas na de rust zou de match losbarsten. Diogo Dalot deed iedereen opschrikken door van ver plots op de paal te knallen. Halfweg de tweede helft viel de goal vervolgens aan de overkant. Montiel stond helemaal vrij en kon zo Dominguez de openingsgoal voorschotelen.waalf minuten voor tijd leek Forest zichzelf echter in de voet te schieten door de gelijkmaker cadeau te geven. Doelman Turner speelde de bal zomaar in de voeten van Garnacho, die Rashford kon aanspelen en zo stond United plots toch langszij...maar verliest toch nogMaar lang zou die gelijke stand niet blijven staan. United ging op zoek naar een winning goal, maar stootte op Turner. Die zette vervolgens een bliksemsnelle counter op en aan de overkant zorgde Gibbs-White zowaar voor de 2-1. Nottingham Forest zou die score ook vasthouden tot het einde.Door de nederlaag blijft United op een zevende plaats in het klassement hangen. De druk op Erik ten Hag zal weer toenemen, want de Nederlander slaagt er maar niet in zijn ploeg op een constant niveau te krijgen. Het wordt zo geen prettig eindejaar op Old Trafford.

BBC MOTD pundits Dion Dublin and Martin Keown couldn’t believe how badly United defended Forest’s winning goal by Morgan Gibbs-White. And the pair didn’t hold back in their post match analysis.
Truth is there was a total lack of communication between our back 4. And it was woeful defensive cover by McTominay and Eriksen when United made it too easy for Gibbs-White to make it 2-1 to Forest.
Listening to Erik ten Hag post match I do worry for our manager because he’s starting to sound lost. Just blaming injuries feels like a feeble excuse, while he’s still covering for players who keep letting him down.
I don’t think the players aren’t playing for him because they don’t believe in him. I just think they’re not good enough and not hungry enough. Inconsistency is a sign of laziness and lack of real quality.
United are the only team in the top 10 with a negative goal difference (-5) and that stat alone is one of many that condemns this team of overpaid underachievers.
Nine defeats in 20 League games is more like relegation form than a push for champions league qualification.