WedstrijdverslagWOLVES-MANCHESTER UNITED 01/02/2024

“Voor onze familie zal je geen betekenisvoller doelpunt maken”: 18-jarige matchwinnaar van Man United reageert op ontroerende boodschap van fan

Afgelopen donderdag trok Manchester United na een thriller op het veld van Wolverhampton aan het langste eind in minuut 97: 3-4. De 18-jarige Brit Kobbie Mainoo verzorgde de winning goal voor de bezoekers. Met dat doelpunt is Mainoo nu voor eeuwig een held in de familie van een trouwe supporter.

Maandagavond deelde Daniel Killeen, een Man United-fan in hart en nieren, het volgende op X: “Ik zou het erg op prijs stellen als deze boodschap via iemand van Manchester United tot bij Kobbie zou geraken. Helaas heeft mijn vader gisteren zijn strijd tegen kanker verloren. De laatste wedstrijd die we samen bekeken, was Wolves vs. Man United. Wanneer Wolverhampton in de extra tijd alsnog gelijkmaakte, waren we beiden zo gefrustreerd. Ik heb United nog nooit zo hard een winning goal hopen te maken als in dat moment. Wanneer Kobbie dat verwezenlijkte, stak mijn vader zijn arm in de lucht, glimlachte hij en vertelde hij: ‘dit is waarom je naar United kijkt’. Nadien wilde hij absoluut jouw interview na de wedstrijd zien. Voor onze familie zal jij nooit een betekenisvoller doelpunt scoren. Je bent nu al een held voor ons”, was de pakkende mededeling.Die bereikte wel degelijk Manchester United én Kobbie Mainoo, die zijn steun betuigde aan Killeen.

18-jarig wonderkind Kobbie Mainoo bezorgt Man United in de 97ste minuut 3-4-zege

Manchester United is de eerste ploeg sinds september die met een competitiezege is teruggekeerd uit Wolverhampton. Het kostte bloed, zweet en tranen, want United gaf een 0-2 en 1-3 voorsprong weg om diep in de blessuretijd alsnog te winnen. Held van de avond was de 18-jarige Kobbie Mainoo, die zondag ook al in de beker scoorde.De Britse (tabloid)pers had de afgelopen dagen een vette kluif aan Marcus Rashford, die tijdens de vrije dagen voor het bekerduel zondag een bezoekje bracht aan Belfast en daar stevig de bloemetjes buiten zette. In The Sun getuigde een (bar)vrouw dat hij donderdag “twaalf uur lang shotjes tequila dronk” en in zijn hotelkamer met zijn kleren aan stomdronken in slaap viel. Daarna meldde Rashford zich ziek voor de vrijdagtraining en werd hij door Ten Hag uit de selectie gehouden voor de bekermatch tegen Newport.Maar maandag klonk het bij Manchester United dat Rashford zijn verantwoordelijkheid had genomen en het incident gesloten was.Rashford antwoordde op bezoek bij Wolverhampton met de voeten door na vijf minuten het openingsdoelpunt te scoren. Een belangrijke treffer, want Manchester United had drie van zijn voorgaande vier competitiematchen op verplaatsing verloren, terwijl Wolves in de competitie al acht thuiswedstrijden op rij ongeslagen was, sinds september.